Tältä sivulta löydät tietoa tulevista tapatumistamme.

Menneitä tapahtumia voi muistella täältä

Tapahtumat

Satakunnan Bioanalyytikot ry järjestää jäsenillan Rauman Teatterin näytelmään Pirtumiehet perjantaina 4.2.2022 klo 19.00.

Sitovat ilmoittautumiset 22.12.2021 mennessä ilmoittautumislomakkeella sekä maksamalla omavastuun 10€ Satakunnan Bioanalyytikot ry:n tilille FI46 1269 3000 6113 41

Teatterilippu on myös hyvä idea joululahjaksi Satakunnan Bioanalyytikoihin kuuluvalle työtoverille!

Lippuja on varattu 30kpl, joten jos tilaa jää, voi mukaan ottaa avecin, jolta maksu on 27,50€.

Tervetuloa mukaan!

Ruohosen Viku on Laihosen mamman kasvattipoika. Isää hänellä ei ole eikä ole äidistäkään aina niin tietoa. Eletään itsenäisen Suomen ensivuosia Raumalla. Kauppamiehen vaistolla varustettu Viku vainuaa ansaintamahdollisuudet kieltolain astuessa voimaan. Hän ostaa Saksassa käyneeltä kaljaasilta pirtua ja aloittaa liiketoiminnan. Kauppa käy ja omaisuus karttuu. Vahvoista luokkarajoista huolimatta Viku vie vihille suuren perheen tyttären, Annan. Sana Vikun liiketoimista kuitenkin leviää ja trokarin leima istuu lujassa. Onnistuneet afäärit herättävät paitsi janoisten asiakkaiden, myös virkavallan mielenkiinnon. Nuoressa tasavallassa kaksinaismoralismi on valloillaan, sillä lain rikkominen on yleistä ja trokarin omaisuutta lait eivät suojaa senkään vertaa.

Veijarimaisen musiikkinäytelmän ovat käsikirjoittaneet Tapio Koivukari ja Sakari Kirjavainen, joka myös ohjaa esityksen. Kyseessä on mm. Runeberg-palkitun raumalaiskirjailija Koivukarin kolmas Rauman teatterin lavalle dramatisoitava teos. Myös kaksi aiempaa, Luodetuulen maa (2010) ja Missä aallot murtuvat (2013), syntyivät Koivukarin ja mm. vuoden elokuvaohjaajana palkitun Kirjavaisen yhteistyönä. Näytelmän musiikit on säveltänyt Perttu Suominen. Lavastus on Jukka Uusitalon ja pukusuunnittelu Helena Hankosalon käsialaa. Kampaukset ja maskeeraukset luo Tuula Kupiainen-Koivisto.